Sikkerhed
Omtanke og fornuft
Hvis noget ser anderledes ud ved MitID-login, skal man straks kontakte Hotline.
Nogle IT-kriminelle ringer op og udgiver sig for at arbejde for et kendt firma. Under forskellige p�skud (fx at hj�lpe dig med din pc), fors�ger de at f� dig til at logge p� Netbanken, imens de kigger med eller evt lokker dine kortoplysninger ud af dig.
Hvis du bliver ringet op og bedt om at logge p� Netbanken, s� afbryd telefonforbindelsen og kontakt straks Hotline.
Hvis du skal overf�re penge til udlandet og modtageren skifter kontonummer undervejs anbefaler vi, at du dobbelt-tjekker, hvem der ejer kontoen inden du overf�rer pengene.
Undg� Phishing/smishing - Svindel via mail eller sms
Mange danskere modtager j�vnligt falske e-mails eller sms'er, der ser ud som om, de er sendt fra banken, MitID, Visa, MasterCard, Nets, PayPal og lignende.
Banken og de �vrigt n�vnte sender aldrig uopfordrede mails og sms'er, hvor vi beder kunderne om at oplyse CPR-nr., pinkoder, adgangskoder, kortoplysninger, MitID eller lignende personlige oplysninger.
Undlad derfor at besvare eller at f�lge et evt. link.
Undgå Netbank-svindel
Vi opfordrer til at holde computeren opdateret for at undgå svindel
Klik på menupunktet "Gode råd" i venstre side af skærmbilledet for at høre nærmere om, hvordan du kan sikre din PC mod indbrud.